Menopauza

A menopauza tünetek kezelése életmóddal

A hőhullámok, alvás és hangulatzavarok, csontritkulás, fogak elvesztése, vaginális diszkomfort és szárazság, vizelet tartási nehézségek NEM a hormonális változás következményei, NEM KÖTELEZŐ tünetek!

Hőhullámok, éjszakai izzadás
– Mozogjunk hetente legalább háromszor.
– Öltözzünk vékonyabban.
– Szellőztessük ki este a hálószobát, fűtési szezonban állítsuk be alacsonyabb hőfokot.
– Kerüljük a kávét, az alkoholt, az erős fűszereket, ha lehet, ne dohányozzunk.
– Tanuljunk meg egy stresszkezelő módszert, mint meditáció, relaxáció stb. (tanfolyam)


Alvászavarok
– Ne estére időzítsük az edzést, mert az megnehezíti az elalvást.
– Legyen napirendünk, igyekezzünk azonos időben elaludni és felkelni.
– Minimalizáljuk a koffeinfogyasztást, kávét, teát, energiaitalokat. (IMUNE)


Hangulatzavarok, levertség
– Bármilyen furcsa, de a nyújtógyakorlatok a hangulatunkra is pozitívan hatnak, ha nincs mozgásszervi
problémánk, tanuljuk meg szakembertől a mozdulatokat. Hasznos lehet a jóga is.(konstellációk
tisztázása, Mein Stdentenmadchen hallgatása)
– Ha sikerül rendezni az alvászavart, a hangulati problémák is oldódhatnak.


Súlynövekedés és csontritkulás
– A zöldségekben, gyümölcsökben, teljes kiőrlésű gabonában, rostban, és telítetlen zsírsavakban és
finomítatlan szénhidrátokban gazdag, kiegyensúlyozott táplálkozás segít megelőzni a hízást.
– Növeljük a kalcium, és ha szükséges, a D-vitamin-bevitelt.(IMUNE) Ez utóbbi szintjéről egy egyszerű
laborvizsgálattal megbizonyosodhatunk.
– A rendszeres mozgás a testsúly növekedésének és a csontritkulásnak is a legjobb ellenszere, de
amíg az önleértékelést nem oldjuk fel, nem lesz tartós eredménye


Fogak romlása, elvesztése
– A menopauzán túljutott nőknél megnő a fogak elvesztésének kockázata.(harapással kapcsolatos
konfliktusok megoldása). Ennek a rizikófaktornak a hatását sokszorozzák más – főleg életmódbeli –
tényezők. A leginkább romboló hatású a dohányzás, a túlsúly, a cukorbetegség és az elégtelen
szájhigiénia. Ezért fontos a legalább kétszeri fogmosás ill, a fogközök tisztítása speciális kefével vagy
fogselyemmel, és a cukros élelmiszerek helyett a nyers zöldségek, gyümölcsök választása.
– A kellemetlen tünetként jelentkező szájszárazság miatt többet kell inni.(szájlégzésről leszokni)
– A menopauza során évenként kétszer érdemes részt venni fogászati szűrésen.


Vaginális diszkomfort és szárazság
– Érdemes kipróbálni a vény nélkül kapható síkosítókat.
– A tüneteket csökkentheti a nem lankadó szexuális aktivitás is.(párkapcsolati konfliktusok
rendezése)


Vizelettartási zavarok
– Az intimtorna és más belső izmokat megmozgató torna rendszeres gyakorlása jelentősen enyhítheti
a tüneteket. Megoldás, a terület kijelölési konfliktusok tisztázása és megoldása.

Ossza meg ismerőseivel:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Skip to content